رونمایی از روزشمار وقایع تروریستی ایران

رونمایی از روزشمار وقایع تروریستی ایران

کتاب روزشمار وقایع تروریستی ایران در افتتاحیۀ دومین کنگرۀ بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور در تاریخ ۹شهریور۱۳۹۴ با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، رونمایی شد.

rozshomar4

این برنامه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. رئیس‌جمهوری پیش از آغاز سخنان خود، از این کتاب رونمایی کرد. این کتاب گاه‌شمار وقایع تروریسی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز است. جلد اول روزشمار وقایع تروریستی ایران، وقایع ۲۲بهمن۱۳۵۷ تا پایان سال ۱۳۵۸ را در بر دارد و در ۴۲۴  صفحه منتشر شده است.

rozshomar5

رونمایی روزشمار وقایع تروریستی ایران

فیلم‌هایی از مراسم رونمایی روزشمار وقایع تروریستی ایران

بازتاب این مراسم در بخش خبری ۱۴ صداوسیما را ببینید:

این‌هم تیزر معرفی کتاب است که در سالن اجلاس سران در حضور رئیس‌جمهوری پخش شد. چقدر اثرگذار بود و پُرابهت.

روزشمار وقایع تروریستی ایران چه می‌گوید؟

کتاب روزشمار وقایع تروریستی ایران تلاشی است از خانوادۀ شهدای ترور کشور، هابیلیان؛ همان‌ها که عزیزانشان در افق نگاه ایشان پرپر شده‌اند! خواسته‌اند گزارشی بدهند از آنچه بر ۱۷۰۰۰ شهید ترور در ایران گذشته است. سبک اثر این بوده است که با مراجعه به منابع، ترورهای صورت‌گرفته در هر روز را بسیار خلاصه زیر نام شهر محل حادثه ذکر کرده‌اند و بعد نشانی منبع آن را آورده‌اند؛ همین. همین اندک‌ها با هم چندین جلد کتاب را شکل داده‌اند:

جلد اول روزشمار وقایع تروریستی ایران به‌حجم ۴۲۶ صفحه فقط برای حدود ۱۳ ماه یعنی از ۲۲بهمن۱۳۵۷ تا پایان ۱۳۵۸ نگاشته شده است: روزشمار وقایع تروریستی ایران، ج۱

جلد دوم این اثر به حوادث سال ۱۳۵۹ پرداخته است و اکنون در دست آماده‌سازی است.

روزشمار وقایع تروریستی ایران

ویرایش این اثر و صفحه‌آرایی و نمایه‌سازی‌اش به‌عهدۀ من، سیدحمید حیدری‌ثانی، و همکارانم بوده است. خدا را شکر. امید که شهیدان یادشده در این کتاب از ما دل‌شاد باشند.

پیوندها

خبرخبرخبر

لینک کوتاه:

دیدگاه خود را بنویسید:

67 + = 69