دورهٔ ۱۲۲ ویرایش و درست‌نویسی، در بوشهر

دورهٔ ۱۲۲ ویرایش، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ویراستار، سیدحمید حیدری‌ثانی

ورودم به بوشهر مرا در شکوه طبیعت وارد کرد. زیبایی دریا روح‌افزا بود. برای تدریس در دورهٔ ۱۲۲ ویرایش و درست‌نویسی، چهارشنبه‌شب به بوشهر وارد شدم. تا جمعه مهمان دوست عزیزم دکتر سیدفرشید سادات‌شریفی بودم. هم‌نشینی با این عزیز، فرصت مغتنمی بود تا از وی بیاموزم. قدردانش هستم. او برگزاری نیمهٔ اول کارگاه را بر عهده داشت.

آغاز دورهٔ ۱۲۲ ویرایش و درست‌نویسی هم‌زمان شد با درگذشت استاد بزرگ زبان فارسی و یکی از ستون‌های ویرایش ایران، استاد ابوالحسن نجفی. او ۲بهمن۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰ درگذشت. یادش گرامی.

به همین مناسبت، مراسم بزرگداشتی با حضور دکتر سادات‌شریفی و دکتر قهرمانی در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

این دوره با حضور ۳۰ تن از استادان و دانشجویان دانشگاه خلیج فارس از ۳ تا ۱۴بهمن۱۳۹۴ روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار شد. از این جمع ۳۰نفره، ۱۵ بزرگوار از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه خلیج فارس بودند. مکان برگزاری کلاس، ساختمان کتابخانهٔ مرکزی معاونت پژوهش این دانشگاه بود. برای کلاس به تالار مرجع می‌رفتیم.

این دوره نیز همچون دیگر دوره‌های «ویراسـتاران»، به‌واسطهٔ همراهی دانش‌پذیران ارجمند، با شور و نشاط و کاملاً کارگاهی و پویا برگزار شد.

ورزش هم که عنصر جدایی‌ناپذیر کارگاه‌های «ویراسـتاران» است و استاد همهٔ ما در این عرصه، سیدفرشید سادات‌شریفی است.

همراه این دوره، کارگاه مهارت‌های پیشرفته در ورد نیز برگزار شد. این کارگاه بعد از کارگاه ویرایش، از ۲۰:۱۵ تا ۲۲:۱۵ مجموعاً به‌مدت ۸ ساعت برگزار شد! طاقت‌فرسا بود؛ اما همه در آن می‌آموختیم.

این هم بهترین یادگاری این کارگاه:

به‌امید دیدار دوبارهٔ بوشهر و یاران بوشهری.

ارزیابی شرکت‌کنندگان

دکتر خداداد بحری: مدت‌ها به‌دنبال فرصتی برای یاد‌گیری اصول ویراستاری می‌گشتم
راضیه مقربی‌راد: صد حیف که ویرایش این‌قدر مهجور مانده
سیدعبدالله شجاعی: این دوره برای همهٔ دانشجویان و استادان واجب است
فاطمه توانا: من به‌عنوان دانشجو از حضور استادان در این کلاس خیلی خوش‌حال بودم
طیبه طلایی: میزان تأثیرگذاری کلاس بر قلم من چشمگیر بوده
مرضیه غزنوی: کارگاه ویرایش در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، این امتیاز را داشت که مجموعه‌ای از اقوام گوناگون را از چهارگوشهٔ کشور در خود گرد آورده و همهٔ لهجه‌ها را در یک کلاس و در کنار یکدیگر نشانده بود

لینک کوتاه:

دیدگاه خود را بنویسید:

36 + = 38