موضوعات متنوع گاه باعث خستگی می‌شد

دورهٔ ۱۰۸ ویرایش و درست‌نویسی، در سرخه
مرداد۱۳۹۴
فهیمه رستگار

درود بر تمامی دوستان علاقه‌مند به رشتهٔ ویراستاری. تجارب خود در حضور استاد ارجمندم جناب آقای حیدری‌ثانی در جلسه‌های کارگاه ویراستاری را خدمت شما عرض می‌کنم تا راهنمایی باشد هرچند کوچک برای برگزاری دوره‌های آینده.

کلاس‌های آموزشی ویراستاری در محل فرهنگ‌سرای باران سرخه با تمام جلسات آموزشی گذشته فرق داشت. ما در این کارگاه‌ها با شیوه‌های نوین ویراستاری متن آشنا شدیم. مکان برگزاری جلسه‌ها خوب بود؛ ولی فضای عمومی کلاس از نظر میز و صندلی و سرمایشی خیلی مناسب نبود و در بعضی از مواقع باعث اذیت اهالی کلاس می‌شد. موضوعات متنوع گاه باعث خستگی می‌شد که در مقابل آن، بزله‌گویی و شوخ‌طبعی استاد محترم که در کار خود تبحر ویژه‌ای نیز داشت، انگیزه را برای حضور در جلسه‌های بعدی دوچندان می‌کرد.

تا یادم نرفته این را هم بگویم که جلسه‌های آخری که به‌صورت کارگاهی و گفت‌وگوهای چهره‌به‌چهره برگزار می‌شد، بسیار مفیدتر بود و به نظر می‌رسید که اعضای کارگاه هم با این شیوه آموزشی رضایت بیشتری داشتند تا نسبت به جلسه‌های اول که چنین حسی را به دوستان حاضر در جلسه منتقل نمی‌کرد. نرمش بین کلاس و پخش کلیپ‌های هدفمند از جملهٔ فعالیت‌های خوب کلاس ویراستاری در این دوره بود.

به‌نظر من، این کلاس‌ها برای کسانی که به‌دنبال پیگیری امور ویراستاری به‌صورت حرفه‌ای باشند، مناسب‌تر است تا برای کسانی که در حوزهٔ اداری مشغول فعالیت هستند. در مجموع کلاس‌های ویراستاری با همهٔ فرازونشیب‌هایش به پایان رسید و خاطرات خوشی را به‌همراه تجربه‌ای نو در تابستان ۱۳۹۴ برای من و دوستانم به ‌جا گذاشت.

لینک کوتاه:

دیدگاه خود را بنویسید:

+ 72 = 79