نشست ۹۱ ویرایش

اطلاعیهٔ نشست

در نشست ۹۱ ویرایش در مشهد پذیرای شما هستیم:
گاه: چهارشنبه ۴مرداد۱۳۹۶، ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹
جای: چهارراه دکترا، بازار کتاب گلستان، سالن اندیشه و هنر.

هرگونه پرسشتان دربارهٔ نشست را تلفنی بپرسید:
۰۹۱۵۷۰۲۹۲۶۶

برنامهٔ نشست

قسمت اول نشست را به متن‌خوانی اختصاص داده‌ایم؛ آن‌هم متن‌های مرتبط با ویرایش. متن این جلسه: دستورزبان فارسی، ج۲، نوشتهٔ حسن انوری و حسن احمدی گیوی، از ص۱۱۲ تا پایان ص۱۲۳. قبل از جلسه، کتاب را مرور کنید و نکات مهمش را مشخص کنید. درباره‌شان گفت‌وگو خواهیم کرد.
قسمت دوم نشست به بررسی متن تمرینی اختصاص دارد.

متن تمرینی

متن تمرینی را با کلیک روی آیکون زیر بردارید. اگر می‌خواهید روی فایل ویرایش کنید، با فعال‌کردن ترک‌چنج، آن را ویرایش کنید و در موعد جلسه، لپ‌تاپ‌به‌دست تشریف بیاورید.

اگر می‌خواهید روی کاغذ ویرایش کنید، فایل را پرینت بگیرید. بعد با خودکارقرمز روی کاغذ ویرایش کنید و برگه را سر جلسه همراه خودتان بیاورید.

ورد فشرده

گزارش نشست

این گزارش را سرکار خانم سپیده غفاریان نوشته‌اند:

به‌ نام یزدان پاک
در نشست ۹۱ ویرایش به‌گاه چهارشنبه ۴مرداد۱۳۹۶ در سالن همایش‌ها واقع در بازار کتاب گلستان، در خدمت دوستان و علاقه‌مندان ویرایش بودیم.

در این نشست بازهم کولر سالن سوخته بود و ما در گرمای شبیه به عذاب‌النار مردادماه، دقایقی را در سالن گذراندیم و در بی‌طاقتی، صندلی‌به‌دست به محوطهٔ آزاد بیرون سالن کوچ کردیم و در صفای باصفای دوستان زیر گنبد آبی آسمان به ادامهٔ نشست پرداختیم.

شگفتا که این کولر با وجود تعدد نشست‌هایی که در این سالن برگزار می‌شود، همچنان بر خراب‌شدن خویش وفادار است و مسئولان هم در وفادارماندن کولر به خرابی‌اش وفادارترند!

نشست این هفته کمی پُرشورتر از قبل برگزار شد. تعدادی از علاقه‌مندان که در کلاس‌های جناب حیدری‌ثانی مشغول هستند، به جمع ما پیوستند و همچنین استاد ارجمند جناب آقای خلیلی از دانشگاه فردوسی که از حضور ایشان در بحث ویرایش محتوایی به‌واقع استفاده بُردیم.

در این نشست، دختر زیبای هفت‌سالهٔ یکی از بانوان علاقه‌مند، با وجود کم‌سن‌وسالی ما را همراهی کرد که باعث مسرّت خاطر ماست. او شعر نخواند؛ ولی ما برایش کف زدیم.

در پایان:
آه ای پرنده! گاه قفس را نفس بکش
آخر همیشه راه رهایی فرار نیست

لینک کوتاه:

دیدگاه خود را بنویسید:

1 + 9 =