نشست ۷۳ ویرایش

نشست ۷۳ ویرایش

اطلاعیهٔ نشست

در نشست ۷۳ ویرایش در مشهد پذیرای شما هستیم:
گاه: چهارشنبه ۴اسفند۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷
جای: مشهد، بین چهارراه دکترا و چهارراه گلستان، بازار کتاب گلستان، سالن همایش‌ها.

هرگونه پرسشتان دربارهٔ نشست را تلفنی بپرسید:
۰۹۱۵۷۰۲۹۲۶۶

برنامهٔ نشست

قسمت اول نشست را به متن‌خوانی اختصاص داده‌ایم؛ آن‌هم متن‌های مرتبط با ویرایش. متن این جلسه: بهتر بنویسیم، نوشتهٔ رضا بابایی، از صفحهٔ ۹۲ (اضافه به حرف اضافه) تا صفحهٔ ۱۱۴ (درستی و سستی). قبل از جلسه، کتاب را مرور کنید و نکات مهمش را مشخص کنید. درباره‌شان گفت‌وگو خواهیم کرد.
قسمت دوم نشست به بررسی متن تمرینی اختصاص دارد. این، همان متن تمرینی نشست ۷۲ است. قسمت دومش مانده است که همان را بررسی می‌کنیم.

متن تمرینی

متن تمرینی را با کلیک روی آیکون زیر بردارید. اگر می‌خواهید روی فایل ویرایش کنید، با فعال‌کردن ترک‌چنج، آن را ویرایش کنید و در موعد جلسه، لپ‌تاپ‌به‌دست تشریف بیاورید.

اگر می‌خواهید روی کاغذ ویرایش کنید، فایل را پرینت بگیرید. بعد با خودکارقرمز روی کاغذ ویرایش کنید و برگه را سر جلسه همراه خودتان بیاورید.

ورد

گزارش نشست

نشست ۷۳ ویرایش

 خانم گلیانی زحمت این گزارش را کشیده‌اند:

نشست ۷۳ ویرایش در ۴اسفند۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۵ و با کمی تأخیر شروع شد. تعداد شرکت‌کنندگان در این جلسه ۹ نفر بودند که تقریباً این افراد ثابت هستند؛ ولی اشکال کار اینجاست که همه هم‌زمان نمی‌‌آیند. از نظر من بهتر است برنامه‌ریزی دقیق‌تری بکنند. به هر حال ابتدا کتاب بهتر بنویسیم را مرور کردیم از صفحهٔ ۹۲ تا ۱۱۴. مبحث «کاربردهای بی‌معنا و نابجای کلمات» در صفحهٔ ۹۸ بسیار جالب بود؛ چون متوجه شدیم بسیاری از عبارت‌هایی که فکر می‌کنیم درست ادا می‌کنیم، غلط است و بالعکس. برای جلسهٔ بعد قرار شد از صفحهٔ ۱۱۴ تا ۱۳۲ را مطالعه کنیم.

سپس ادامهٔ متن جلسهٔ قبل را ویرایش کردیم که البته تمام نشد! استاد اظهار خشنودی کردند و فرمودند بحث کاملاً علمی شده و بهتر است ادامهٔ متن را برای جلسهٔ بعد هم بگذارند. ساعت ۱۷  جلسه به‌خیروخوشی تمام شد.

 متن ویراسته

وردفشرده

لینک کوتاه:

دیدگاه خود را بنویسید:

22 + = 28